Konferencja Stowarzyszenia Instytut Wynagrodzeń Status prac wdrożeniowych dyrektywy UE o transparentności płac w polskich firmach

Warszawa, czwartek 7 listopada 2024 r., Browary Warszawskie

Godzina:
Temat:
Prelegent:

08:00 - 09:00

Recepcja, rozmowy kuluarowe uczestników przy kawie

09:00 – 09:40

Otwarcie konferencji: nawiązanie do roadmapy prawnej wdrożenia dyrektywy omówionej podczas ubiegłorocznej konferencji inicjującej działalność IW 

  • gdzie powinniśmy być w rok od opublikowania dyrektywy
  • wprowadzenie do tego gdzie jesteśmy i co przed nami (wyniki wspólnej ankiety IW i Transparentnych)

Instytut Wynagrodzeń:

  • Joanna STOLAREK
  • Piotr SIEROCIŃSKI
  • Mec. Łukasz KUCZKOWSKI

09:40 – 10:20

6 wymogów Dyrektywy UE o transparentności wynagrodzeń jako agenda konferencji:

  • struktury wynagrodzeń zapewniające równe wynagrodzenie za taką samą pracę / pracę tej samej wartości
  • przejrzystość wynagrodzeń przed zatrudnieniem
  • zasady ustalania wynagrodzeń oraz polityka wzrostu wynagrodzeń
  • prawo do informacji
  • sprawozdawczość w zakresie luki płacowej między pracownikami płci żeńskiej i męskiej
  • wspólna ocena wynagrodzeń

Transparentni

  • Adam SEOUDI
  • Adrian MAKUĆ

10:20 – 11:00

Renesans wartościowania stanowisk pracy, ale czy tylko?

  • jak grupować stanowiska tej samej wartości
  • kryteria wartościowania wynikłe z Dyrektywy, a metody dostępne na rynku
  • tradycyjny taryfikator „liniowy”, czy mapy stanowisk uwzględniające specyfikę rodzin stanowisk
  • wykorzystanie AI do wartościowania stanowisk pracy

Huuuge Games

  • Adam SURGAŁ – Head of Total Rewards

WTW

  • Krzysztof GUGAŁA - Dyrektor

11:00 – 11:20

PRZERWA KAWOWA

11:20 – 12:00

Jak rozmawiać o wynagrodzeniach w procesach rekrutacyjnych?

  • komunikacja na temat wynagrodzeń
  • ochrona danych i poufność
  • pakiet wynagrodzeń jako narzędzie konkurencyjności
  • zarządzanie ryzykiem przy zmianie pracy
  • etyka i transparentność w procesie rekrutacji

Korn Ferry

  • Magdalena PÓŁTORAK
  • Bartosz HAWRO

12:00 – 12:40

Zasady i polityka wzrostu wynagrodzeń w świetle wymogów Dyrektywy o transparentności:

  • O czym jest art. 6 dyrektywy i jak go można interpretować?
  • Czy dobrze zarządzamy progresją wynagrodzeń?
  • Podwyżki a ścieżki karier.
  • Co mają wspólnego podwyżki z luką płacową?

Sedlak&Sedlak

  • dr Kazimierz SEDLAK

12:40 – 13:20

PRZERWA LUNCHOWA

13:20 – 14:00

Prawo pracowników i ich przedstawicieli do informacji o wynagrodzeniach - w jaki sposób zarządzać danymi i informacjami?

  • najczęściej stosowane metody pomiaru / raportowania luki płacowej oraz doświadczenie firm międzynarodowych w raportowaniu informacji o praktyce wynagradzania
  • jakich informacji powinniśmy udzielać pracownikom, a jakich nie możemy?
  • jak przygotować firmę do obsługi zapytań – standardy raportów, wsparcie systemów IT, a może Total Reward Statement?

GGS ITC

  • Magdalena TUR

14:00 – 14:40

Wspólna polityka wynagrodzeń – co to jest i jak przygotować pracowników / menedżerów do jej prowadzenia?

  • co badamy: płace zasadnicze, czy całkowite, a co z benefitami?
  • Jak pracujemy nad niskim GPG i jak to może wpływać na ocenę transparentności
  • jak przygotować pracowników / menedżerów do jej prowadzenia rozmów o wynagrodzeniach – bycia partnerem Zarządu / HR?

PZU

  • Anna WARDECKA
  • Agata STOPYRA-PŁATEK
  • Marlena CHOJECKA-BEK

14:40 – 15:20

Pułapki i zagrożenia związane z wdrażaniem dyrektywy o transparentności płac:

  • środek do celu czy cel sam w sobie
  • różnorodność jako przyczyna czy katalizator efektywności
  • globalizacja
  • subiektywność obiektywizmu
  • samoregulacja rynku

Korn Ferry

  • Wojciech KOSIOREK

15:20 – 15:40

Podsumowanie konferencji

Instytut Wynagrodzeń

  • Joanna STOLAREK
  • Piotr SIEROCIŃSKI
  • Mec. Łukasz KUCZKOWSKI

Sylwetki Prelegentów:

Prelegenci:

Adam SEOUDI

Global Total Rewards Manager, Dyson / Transparentni


Specjalizuje się w analityce i poprawie efektywności systemów wynagradzania oraz budowie systemów motywacyjnych. Zarządzał działem Compensation & Benefits w największej firmie branży SSC/BPO w Polsce. 

Obecnie pracuje jako Global Senior Reward Manager w branży Retail wspierając ponad 30 krajów.


Inicjator i współprowadzący podcast „Transparentni”

Wykładowca na kierunku Compensation & Benefits na Uczelni Łazarskiego w Warszawie i SWPS w Krakowie. 

Współautor książki „Budowa Systemu wynagrodzeń. Teoria i praktyka”.

Adrian MAKUC

EMEA Total Rewards Partner, Hexagon Manufacturing Intelligence / Transparentni


Adrian Makuc to doświadczony ekspert w dziedzinie wartościowania stanowisk pracy oraz specjalista do spraw Total Rewards, z ponad 15-letnim stażem w branży. Jego głęboka wiedza i umiejętności w zakresie analizy i oceny stanowisk pracy pozwalają firmom na skuteczne zarządzanie strukturą wynagrodzeń oraz optymalizację systemów motywacyjnych. Przez lata pracy, Adrian zdobył reputację niezawodnego doradcy, który potrafi dostosować rozwiązania do unikalnych potrzeb organizacji, łącząc je z nowoczesnymi trendami i najlepszymi praktykami rynkowymi. Jego podejście oparte na sprawiedliwości wynagradzania oraz umiejętności personalne sprawiają, że jest cenionym specjalistą, który pomaga firmom osiągać sukcesy poprzez skuteczne zarządzanie talentami

Adam SURGAŁ

Total Rewards Manager, Huuuge Games. 


Ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu wynagrodzeniami i świadczeniami w różnych branżach. 

Obecnie pełni funkcję Head of Total Rewards w Huuuge Games, wiodącej firmie z branży gier. 

Poprzednio pełnił podobne role w firmach: ERGO Technology & Services, Schneider Electric dla obszaru MEE i Izrael, AkzoNobel dla obszaru CEE, AstraZeneca oraz w Coca-Cola Company. 

Karierę w obszarze Rewards rozpoczął jako konsultant w firmie doradczej oferującej raporty płacowe (HRM partners / Towers Perrin).

Krzysztof GUGAŁA, MBA

Dyrektor Zarządzający WTW


Zarządza zespołem „Praca i Wynagrodzenia” w WTW – polskim oddziale międzynarodowej firmy oferującej rozwiązania doradcze, brokerskie i technologiczne. Współtwórca i aktywny uczestnik polskiego rynku doradztwa HR od ponad 30 lat. Od roku 1996 odpowiada za realizację w Polsce badań rynku wynagrodzeń, polityk HR i świadczeń. 

Współtwórca autorskich modeli badań wynagrodzeń i innych inicjatyw z obszaru controllingu HR. Ekspert w obszarze projektowania i wdrażania oraz pomiaru efektywności:  strategii  i rozwiązań dedykowanych całkowitym pakietom wynagrodzeń, w tym projektowanie i wartościowanie stanowisk, płaca za kompetencje, systemy premiowe, wynagrodzenia długoterminowe, benefity – składające się na EX – Doświadczenie Pracownika. Autor metod wartościowania stanowisk – dla konkretnych firm komercyjnych, Służby Cywilnej (wyższe stanowiska) i jednostek samorządowych.

Wykładowca, autor pozycji książkowych, publikacji, podcastów i wystąpień. Członek władz Polskiego Stowarzyszenia HR

Magdalena PÓŁTORAK

Starsza Partnerka ds. Pozyskiwania Talentów, Korn Ferry


Magdalena Półtorak jest doświadczoną specjalistką HR z ponad 10-letnim doświadczeniem, specjalizująca się 

w pozyskiwaniu talentów, strategii zasobów ludzkich i doradztwie zawodowym. 

Doświadczenie branżowe Magdaleny obejmuje m.in.: opiekę zdrowotną, motoryzację i usługi profesjonalne. 

Obecnie pełniąc funkcję starszego partnera ds. pozyskiwania talentów dla klienta Alcon za pośrednictwem Korn Ferry, odegrała kluczową rolę w prowadzeniu kompleksowych procesów rekrutacyjnych, doradzaniu liderom biznesowym i zapewnianiu strategicznego dostosowania w zakresie pozyskiwania talentów.

Bartosz HAWRO

Recruitment Team Lead, Korn Ferry


Z wykształcenia Psycholog Pracy i Organizacji. 

Od 10 lat związany z branżą HR, szczególnie w zakresie procesów rekrutacyjnych oraz sprzedaży usług HR. 

Doświadczony rekruter oraz menedżer zespołów rekrutacyjnych. 

Wykładowca Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego 

Dr Kazimierz SEDLAK

Sedlak & Sedlak, Dyrektor


Twórca Sedlak & Sedlak, najstarszej polskiej firmy HR. Inicjator pierwszego raportu płacowego wydanego w 1993 roku.

Pomysłodawca sześciu portali internetowych, w tym wynagrodzenia.pl, wskaznikiHR.pl, raportyplacowe.pl. 

Autor ponad 100 publikacji oraz redaktor 12 książek na temat zarządzania wynagrodzeniami i ZZL. 

Niestrudzony popularyzator wiedzy o wynagradzaniu oraz organizator konferencji Krakowskie Forum Wynagrodzeń.

Członek Society for Human Resource Management i WorldatWork. 

Oprócz tego miłośnik fizyki kwantowej, Marcela Prousta, Baltazara Kłosowskiego i Tadeusza Kantora.

Magdalena TUR

GGS IT Consulting, C&B Software Solutions Principal


Jest praktykiem z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze wynagrodzeń, które zdobywała zarówno po stronie konsultingu, jak i biznesu, pracując w Polsce, jak i za granicą, także w zespołach kształtujących globalną politykę wynagradzania oraz prowadząc własną działalność doradczą.

Obecnie w GGS IT Consulting rozwija aplikację compcube, która kompleksowo wspiera działy C&B we wszystkich najważniejszych procesach z tego obszaru, w tym również w analizach związanych z luką płacową.

Jest także wykładowcą studiów podyplomowych C&B na Uczelni Łazarskiego, współautorką książek oraz prowadzi prelekcje, szkolenia i webinaria o tematyce wynagrodzeniowej.

Anna WARDECKA

Dyrektorka Zarządzająca ds. HR, Grupa PZU


Doświadczona menedżerka z udokumentowaną historią pracy w branży HR i ubezpieczeniowej. 

Profesjonalistka specjalizująca się w C&B, zarządzaniu talentami, umiejętnościach analitycznych, 

doradztwie HR oraz kontrolingu HR..

Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia HR oraz Członkini Instytutu Wynagrodzeń.

Wykładowczyni na studiach podyplomowych C&B i Kontrolingu HR na Uczelni Łazarskiego

Agata STOPYRA - PŁATEK

Dyrektor ds. Wynagrodzeń, PZU


Menedżerka od 17 lat specjalizująca się w tematyce Compensation & Benefits, z pasją i zaangażowaniem realizująca zadania z zakresu systemów motywacyjnych w tym w szczególności analizy danych, raportowania, wskaźników kontrolingu personalnego, rozwoju systemów informatycznych, automatyzacji procesów, standaryzacji danych wykorzystywanych w działaniach HR-owych.

Marlena CHOJECKA-BEK

Dyrektorka ds. Szkoleń i Rozwoju, PZU


Menedżerka z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w obszarze HR. Ekspertka w zakresie zarządzania zmianą, kształtowania kultury organizacyjnej i budowania zaangażowania oraz projektowania programów rozwojowych. 

W PZU odpowiedzialna za obszar szkoleń, rozwoju kultury organizacyjnej oraz EX. Wdraża w organizacji strategię wellbeingu. W ciągu ostatnich lat pełniła również rolę liderki nurtu w projekcie transformacji organizacji w zakresie wdrażania nowego modelu pracy (w tym wdrażanie modelu hybrydowego i nowoczesnych narzędzi pracy grupowej). 

Absolwentka Wydziału Psychologii UW, coach (ICC), mentorka. Pasjonatka idei uczenia się przez całe życie i stałego poszukiwania mądrych metod i narzędzi pozwalających jednostkom i zespołom utrzymywać wysoką efektywność..

Wojciech KOSIOREK

Senior Principal w Korn Ferry Polska. 


Od ponad 15 lat związany z doradztwem organizacyjnego i HR najpierw w Hay Group, następnie w Korn Ferry. 

Wspiera organizacje ze wszystkich sektorów przede wszystkim w zagadnieniach organizacyjnych, efektywnościowych i wynagrodzeniowych. Poza konsultingiem pracował w handlu detalicznym i grupie mediowo-ecommerce’owej. 

Prowadzi i wspiera projekty w wielu krajach i kręgach kulturowych (Europa, Afryka, Bliski Wschód). 

Absolwent Wydziału Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego, prowadził zajęcia m.in. na studiach podyplomowych Wydziału Zarządzania UW. 

Łukasz KUCZKOWSKI

Radca prawny / Partner Zarządzający Kancelarii Raczkowski, 

Szef Komisji Rewizyjnej Instytutu Wynagrodzeń

Łukasz posiada prawie 20-letnie doświadczenie w szeroko rozumianym prawie HR. Jest doradcą rekomendowanym przez międzynarodowy ranking The Legal 500 EMEA w dziedzinie prawa pracy 

oraz white-collar crime. 

Doradzał spółkom z branży handlowej, energetycznej, logistycznej, technologii, mediów i telekomunikacji (TMT) oraz farmaceutycznej.

Jest odpowiedzialny za projekt „HR bez papieru”, którego celem jest digitalizacja procesów w obszarze HR.

Joanna STOLAREK

Doradca Podatkowy, Kancelaria Raczkowski

Joanna jest doradcą podatkowym z wieloletnim doświadczeniem oraz Compliance Officerem.  Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru podatku dochodowego od osób fizycznych oraz ubezpieczeń społecznych.

Jest autorką wielu publikacji dotyczących podatków, ubezpieczeń społecznych i zarządzania zgodnością.

Joanna jest również aktywnym członkiem Instytutu Wynagrodzeń.

Piotr Sierociński

Centrum Ekspertyzy HR, Członek Zarządu Instytutu Wynagrodzeń

Konsultant specjalizujący się w doradztwie płacowym oraz strategii i transformacji obszaru HR, działający 

pod własną marką Centrum Ekspertyzy HR. Od blisko 35 lat zajmuje się problematyką HR – od 1996 roku jako doradca (Neumann, Andersen, Deloitte, HRM Partners, Towers Perrin, ceHR), a w latach 1989-96 

jako szef personalny firmy produkcyjnej zatrudniającej 1.850 pracowników.  

Uczestniczył w ponad 400 projektach doradczych z obszaru HR. Wykładowca studiów podyplomowych o tematyce C&B na Uczelni Łazarskiego i Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Autor licznych publikacji w prasie branżowej oraz trener i mówca na konferencjach o tematyce HR-owej.

Sponsorzy konferencji:

Raczkowski jest wiodącą pełnoobsługową kancelarią prawa People & Culture w Europie Środkowo-Wschodniej. W partnerstwie z klientami rozwiązuje wszystkie problemy prawne, powstające w obszarze People & Culture, związane z prawem pracy, podatkami pracowniczymi, ochroną danych, imigracją i global mobility, sporami sądowymi, compliance i przestępstwami białych kołnierzyków.


Kancelaria jest wysoko plasowana we wszystkich prestiżowych rankingach (Chambers Europe, The Legal 500 EMEA, Who’s Who Legal, The Best Lawyers, Rzeczpospolita), wyróżniana jako dynamiczny, responsywny i pragmatyczny zespół. Jest uznana za Thought Leader i międzynarodowego lidera w dziedzinie prawa pracy, imigracji korporacyjnej, przestępstw białych kołnierzyków i postępowań wewnętrznych.


Raczkowski jest członkiem Ius Laboris – czołowego międzynarodowego stowarzyszenia prawa HR, zrzeszającego wiodące kancelarie z prawie 60 jurysdykcji. Pozwala to kancelarii doradzać w projektach o zasięgu globalnym w międzynarodowych zespołach.

GGS IT Consulting bazuje na ponad 8-letnim doświadczeniu we wdrażaniu oprogramowania z obszaru Compensation & Benefits, klasy enterprise. 

Nasz system CompCube, wprowadzony na rynek w 2024 roku, jest rezultatem tego doświadczenia i odpowiada na rosnące potrzeby dużych i średnich organizacji w zakresie automatyzacji i optymalizacji procesów takich jak: procesy podwyżkowe, zarządzanie krótkoterminowymi i długoterminowymi wynagrodzeniami zmiennymi, MBO (Management by Objectives), budżetowanie oraz analityka HR. 

Konsultanci układają i automatyzują procesy z całego spektrum zarządzania wynagrodzeniami w taki sposób, aby ich realizacja była nieuciążliwa dla Zespołów Comp&Ben, przyjazna dla Biznesu oraz w pełni odzwierciedlała strategie wynagrodzeniowe Klientów. 

Dodatkowo, CompCube oferuje narzędzia do analizy luki płacowej, odpowiadając na wymogi wchodzącej w 2026 Dyrektywy Unijnej.

HRK S.A. powstała w 2000 r. z potrzeby wsparcia managerów w pozyskiwaniu pracowników i skutecznym zarządzaniu personelem. Firma świadczy kompleksowe usługi HR, pomaga polskim i międzynarodowym organizacjom w prowadzeniu efektywnych procesów HR, w tym w zakresie:

  • rekrutacji pracowników
  • executive search
  • diagnozy kompetencji
  • publikacji ogłoszeń i planowania kampanii rekrutacyjnych
  • employer brandingu
  • IT contractingu
  • outsourcingu obsług kadrowo-płacowej 

Podejście branżowe pozwala Firmie oferować najwyższej jakości usługi doradztwa HR.